Päivitetty 19.12.12 (26.12.04 peliaikaa)
Bogon linnakkeen ja kylän tietoa numeroina ja tekstinä:
- Väkiluku 412 (200 pelastettua haaksirikkoista + n. 144 duergaria + n. 56 kääpiötä + n. 12 muuta)
- sodan jälkeen 362 (200 pelastettua haaksirikkoista + 144 duergaria + 6 kääpiötä + n. 12 muuta)
- Bogon Vuoden 04 jälkeen väkiluku 789. Huomioitavaa on, että haltioita on nolla kappaletta.
- linnan kaarti 36+3 henkilöä, kolmessa vuorossa. Kaartin komentaja ja linnakkeen päällikkö on Algor.
- armeija (järjestyksen ylläpito, huolto jne.) 54+9+1
- erilliset tiedustelujoukot 15 henkilöä (toimivat yleensä 3 hengen ryhmissä)
- parantajia, pappeja ja druideja 9 henkilöä
- miehiä 419, naisia 370. Lapsia ja nuoria 91, asekykyisiä 633, vanhuksia 65
- uskonnonvapaus, ei ihmisuhreja. Työ- ja asevelvoite vallitsee. Rahatalous. Garethin yleiset lait ja järjestyssäännöt
- Juri on laatinut verosäännön; "kymmenykset kuuluvat kruunulle kaikesta tuotetusta tai sen käyvästä arvosta, kun sillä on tehty kauppaa".
- Erno (tuli)elementaali on sidottu Eölin pajan ahjoon, joten Bogon linnakkeella on maaginen kuuma-ahjo käytössä.
- kääpiöt louhivat rautaa, hiiltä, kuparia ja nikkeliä. He ovat löytäneet myös kultaa. Näin ollen he voivat tehdä terästä (+5). Kaartin aseet ovet teräksestä tehtyjä.
- Raha on käytössä. Vaihtosuhde on 1 kulta = 10 hopeaa = 100 kuparia. Pronssi ei ole käytössä. Kolikoissa on toisella puolella Bogon kuva ja toisella puolella teksti "Boggo I:een me luotamme".
Linnan ruokavarat ovat kohtalaiset ja koostuvat pääasiassa lihasta ja kalasta, mutta kasvavat pikku hiljaa. Viljasadot ovat runsaita ilmastosta johtuen. Kääpiöt ovat ryhtyneet panemaan olutta vapaa-aikanaan. Ihmiset tekevät siideriä. Mitään hälyttäviä uskontoja tai muita kultteja ei ole syntynyt ja rakennustyöt ovat koko ajan vauhdissa. Kaikilla kyläläisillä on jo asunnot ja kaupankäynti on vauhdissa. On erilaisia seppiä, puunveistäjiä, köydentekijöitä ja vastaavaa.
Eräs linnakkeen ihmisistä on onnistunut kesyttämään villihevosia niin, että näitä voidaan käyttää peltotöissä ja tarvittaessa ratsuina. Kaikki hevoset ovat kesyjä. Ratsastuskelpoisia hevosia on 26; osin samoja hevosia käytetään työjuhtina.
Kylässä on kaikenlaisia kauppoja ja puoteja; sieltä saattaa löytää myös maagisia esineitä. Sekatavarakauppoja on useampikin. Muutamia nimeltämainittuja kauppoja:
jousentekijä -- "Vahvajousi" kapakka -- "Iltalamppu", Malatur & Zir'Bah hankkivat täältä tietoja Äiti Ammasta maagisia "artifakteja" -- "Taikatiimari" majatalo, hyvätasoinen -- "Kuninkaan Huone", Viljami Voivalvatti, tunnettu KochuVichystään nahkuripaja -- "Hassisen Kone"
Uudessa Garethissa on seuraavia kauppoja:
aseseppä -- "Miekkamies" haarniskaseppä -- "Kahlekuningas" nahkuri -- "Nahkurin Orsi" yrttikauppa -- "Yrttimaija"