Lohikäärmesurmaajien veljeskunnan Tekniikat
Veljeskunnan salaisuudet eivät perustu ainoastaan hyviin varustuksiin, vaan myös vaativaan ja jatkuvaan koulutukseen, joka vaatii oppilaalta sitä enemmän uhrauksia, mitä paremmaksi hän haluaa kehittyä. Veljeskunta opettaa kahta erittäin salaista tekniikka. Huudot on tarkoitettu lähinnä taikuuden käyttäjille toisten suojaamiseksi ja buffaamiseksi sekä toisaalta kohteen debuffaamiseksi, Iskut ovat taas suoraviivaisempia taistelurutiineja, joilla pyritään aiheuttamaan poikkeuksellista vahinkoa kohteelle. Huudot toimivat periaatteessa missä vain ja ketä tahansa vastaan, mutta veljeskunnan jäsenet vannovat, etteivät käytä niitä muulloin kuin lohikäärmeitä vastaan taistellessa. Iskut toimivat ainoastaan lohikäärmeitä vastaan.
Ote veljeskunnan käsikirjasta: ”... Lisäksi veljeskunnan taistelutavat ovat hyvin kehittyneet ja erikoistuneet aiempien lohikäärmeensurmaajien kokemuksien sekä myös teorian myötä. Vaikkakin on niin, että veljeskunta pyrkii jatkuvasti kehittelemään ja parantamaan tekniikkaa, on olemassa jo kaksi kehittynyttä perustekniikka, jotka tarjoavat mahdollisuuksia niin noviisille, kuin lukuisten surmien veteraanillekin. Molemmat tekniikat palkitsevat juuri niin paljon kuin niihin kukin surmaaja uhraa, mutta tässä täytyy mainita, että on erittäin tärkeää opetella ainakin toista tekniikkaa. Suurmestarit ja parhaimmat surmaajat ovat opetelleet molempia tekniikoita pyhittäen itsensä näin puhtaasti veljeskunnan tarkoitusperälle...
... Taikuuteen taipuvaisille helpommin omaksuttava tekniikkaa kutsuttaan lyhyesti Huudoiksi. Kukin Huuto koostuu yhdestä kolmeen tavusta; aloittelijat pystyvät lausumaan vain yhden tavun ja enemmän harjoitelleet kykenevät koko kolmen tavun Huutoon. Pitkälle edistyneet pystyvät vahventamaan Huutojaan erilaisilla tyyleillä (painotus, voimakkuus, kesto, tavujen venytys ja niin edelleen). Nyt on niin, että edistyneempi tekniikka tyyleistä puhumattakaan on vaikeampaa omaksua kuin perustekniikka itsessään. On tärkeää tiedostaa, että kokonainen Huuto (se on kolmen tavun huuto) vaatii surmaajalta täydellistä keskittymistä koko Huudon ajan. Yhtä tärkeää on ymmärtää, että vain ensimmäisen tavun Huuto mahdollistaa vielä (surmaajasta riippuen) taikuuden käyttämisen huudon jälkeen.
Huutojen tarkoituksena on antaa tukea surmaajaryhmälle suojaamalla heitä lohikäärmeen päähyökkäyksiltä, heikentää lohikäärmeen luontaisesti hyvin vahvoja puolustuksia, ja lopuksi tehdä suoria voimakkaita hyökkäyksiä lohikäärmettä vastaan. Koska Huudot ovat selvästi maagisia luonteeltaan (vaikkakaan eivät suoranaista perinteistä taikuutta), niissä yhdistyvät sekä Virtauksen että Olevaisen luonteet. Tässä on pakollista mainita, että vaikka Huudot periaatteessa toimivat missä ja milloin vain, veljeskunnan vala estää niiden käytön muulloin kuin lohikäärmeitä vastaan taistellessa. Lisäksi joidenkin huutojen vaikutukset reagoivat vain lohikäärmeen hyökkäyksiin. Vaikka Huudot ovat sinällään jo mahtavia, niiden ehkä suurin etu on siinä, ettei lohikäärmeiden luontaiset vastukset magiaa vastaan päde huutoihin. On myös niin, että kolmen tavun mestarit voivat oppia erityisen huudon, joka onnistuessaan pakottaa lohikäärmeen laskeutumaan maahan joksikin aikaa...
... Surmaajaryhmälle Huutajat ovat tärkeitä tuen ja suojausten tarjoajia, mutta vähintään yhtä tärkeitä ovat Iskujen tekniikan taitajat. Iskut ovat hyvin monimutkainen kokonaisuus lohikäärmeiden anatomiatietoutta, käytöstietoutta, heikkojen pisteiden havaitsemista sekä itse iskun suorittamista. Tästä johtuen on selvää, ettei tekniikkaa voi soveltaa muihin kohteisiin kuin lohikäärmeisiin. Veljeskunta on kehittänyt tietynlaisia tekniikaan sopivia taistelurutiineja, joita Iskujen opettelija voi soveltaa valitsemalleen aseelle tai vasamatyyppiselle loitsulle. On tärkeää huomata, että vaikka eri aseet ja vasamaloitsut ovat samankaltaisia, yhdelle aseelle tai loitsulle opeteltua rutiinia ei voi soveltaa suoraan toiseen aseeseen tai loitsuun. Näin ollen esimerkiksi pitkän miekan Iskurutiinia ja tekniikkaa ei voi käyttää sellaisenaan leveän miekan yhteydessä, eikä salaman rutiinia voi käyttää tulivasaman yhteydessä. Edelleen on niin, että vaikkakin tekniikan teoria on yleispätevää, jokainen surmaaja omaksuu rutiinin henkilökohtaisesti. Näin ollen rutiinia ei ole mahdollista opettaa suoraan sellaisenaan toiselle. Vastaavasti perusrutiinin opettelu on kohtuullisen vaivatonta, mutta rutiinin hiominen vaatii enemmän aikaa ja harjoitusta.
Kuten Huudoissakin, edistyneet taistelurutiinin osaajat voivat korostaa tekniikkaansa tyyleillä. Tyylistä riippuen on mahdollista tehdä suurempaa vahinkoa, tai jopa tehostaa itse iskun mahdollisuuksia läpäistä lohikäärmeen panssari. Itse tekniikka on kuitenkin sellaisenaankin erittäin tehokas jo noviiseille ja Veljeskunnan suositusten mukaisesti jokaisen surmaajan tulisi hallita sen alkeet valitsemalleen aseelle...”
Lohikäärmesurmaajien veljeskunnan tekniikat: Huudot
Päivitetty 22.12.2014
- fighterilla singing on 2/5 ja magical languages on 3/3/3 --> 1/2/4/5/8.
- bardilla magical languages on 1/1/1 ja singing on 1/2 --> 1/1/1/1/2.
- thieffillä magical languages on 3/3/3 ja singing on 2/4 --> 1/2/3/5/8.
- papilla magical languages on 2/2/2 ja singing on 2/5 --> 1/1/3/4/5.
- rankit 01-15 --> 1 tavu (palautuminen 1 kierros), avoimet listat, snap, -10 muihin saman kierroksen toimiin
- rankit 16-29 --> 1-2 tavua (palautuminen 1-2 kierrosta), suljetut listat aikaisempien lisäksi, kahden tavun huuto tulee normaalissa, -20 muihin saman kierroksen toimiin
- rankit 30-44 --> 1-3 tavua (palautuminen 1-3 kierrosta), ammattilistat aikaisempien lisäksi, kolmen tavun huuto tulee delayedissa, -30 muihin saman kierroksen toimiin
- rankit 45-60 --> kuten yllä, mutta enimmäispalautuminen vain 2 kierrosta, ja kaikki huudot tulevat vähintään normaalissa, -20 muihin sama kierroksen toimiin
- rankit 61-74 --> kuten yllä, mutta enimmäispalautuminen vain 1 kierros, ja kaikki huudot tulevat snapissa, -10 muihin saman kierroksen toimiin
- rankit 75-84 --> kuten yllä, paitsi muihin saman kierroksen toimiin ei tule miinuksia
Lohikäärmesurmaajien veljeskunnan tekniikat: Iskut
Päivitetty 22.12.2014
- fighterilla tämä on esim. 1/5 + 3/5 + 3/7 = 7/17 --> 1/5/6.
- thiefillä 2/7 + 1/3 + 3/7 = 6/17 --> 1/5/6.
- roguella 2/5 + 2/4 + 2/7 = 6/16 --> 1/4/5.
- magician boltilla 2/5 + 8/15 + 3/7 = 13/27 --> 3/8/11.
- magician aseella 9/18 + 8/15 + 3/7 = 20/40 --> 6/11/17
- paladiinilla 2/5 + 8/15 + 3/7 = 13/27 --> 3/8/11.
- rankit 01-08 => yhteen hyökkäykseen / kolme kierrosta
- rankit 09-16 => yhteen hyökkäykseen / kaksi kierrosta
- rankit 17-24 => yhteen hyökkäykseen / kierros
- rankit 25-32 => kahteen hyökkäykseen, -20 jälkimmäisen onnistumiseen / kierros
- rankit 33-40 => kahteen hyökkäykseen normaalisti / kierros
- rankit 41-48 => kolmeen hyökkäykseen -40 kahden jälkimmäisen onnistumiseen / kierros
- rankit 49-56 => kolmeen hyökkäykseen -20 kahden jälkimmäisen onnistumiseen / kierros
- rankit 57-64 => kolmeen hyökkäykseen normaalisti